July 24, 2008

Syukur

Tak terasa, dah masuk final year..Dah makin matang kah pemikiran saya? Syukur, sebab ada rakan2 di sini berkata saya nampak mature. Sepanjang berada di UTP ni, saya dapat rasakan banyak sangat kenangan. Tahun pertama agak sukar sebab inilah 1st time sy duduk jauh dari family. Saya cuma merasa duduk asrama masa masuk sekolah menengah. Itupun sebab paksaan pihak atasan jabatan pelajaran. Tapi xpe, saya dah maafkan diorg. Nekad dengan keputusan xnak duduk asrama, saya pun pindah slps 1 minggu 2 hari duduk asrama. Masuk sekolah lain, sekolah harian. Habis spm, sy buat kptsn proceed dgn STPM di sekolah yg sama. Bukan x dpt matrikulasi, tetapi x pergi. Akhirnya, masuk utp. Bak kata mak saya, ilmu tidak ada di tepi tangga rumah. 1st time bjauhan. Payah juga, tambah dgn subjek engineering. Namun, kini dah final year. Rasa pilu sangat. Macam dah nak hampir sgt saat meninggalkan utp. Sy kongsi dgn rakan2 junior. Bljr kena ada hati. Jgn sbb nak lulus periksa, kena ada hati nak tahu lebih. Tidak apa kalau hari xnak bljr, ilmu xnak masuk. Tapi cuba lagi esok ka, lusa ka.. Ingat, bukan kejayaan tahun2 lps menjanjikan kejayaan hari ini. Tidak pernah ada noktah utk manusia mencipta kejayaan. Tidak kisah lah kejayaan kecil, ataupun besar.

No comments:

Sayang Ahlik

Sayang Ahlik

Cuti2 Malaysia. Anda pelancong dari negara mana?