July 10, 2008

Isu 15 Julai 2008

Shabery dan Anwar.

Perdebatan yang dijangkakan hangat ini dianjurkan oleh Agenda Daily. Siaran langsung akan disiarkan di TV3 sebagai penyiar rasmi.
Ikuti perkembangan terbaru tentang 2 orang tokoh tersebut.

Shabery adalah Menteri Penerangan Malaysia.
Anwar adalah Penasihat PArti Keadilan Rakyat.

Shabery: I have always prepared my mind. Do you think it’s tough? I don’t think it’s tough at all. I’m very confident about it. The Prime Minister has already issued a statement that it (the debate) is good.

He said Anwar would be putting himself and his party at risk in the debate.

Shabery: He is a leader and he always assumes that he can become the Prime Minister. But I’m nothing. I’m just a local leader in Umno.

Anwar: 'Pada mulanya, saya hendak berdebat dengan Perdana Menteri (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi) dan Timbalan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak). Biar mereka jawab mengenai isu minyak dalam debat itu.
'Kalau mereka tak dapat berdebat dengan saya, dengan Shabery Cheek pun Shabery Cheeklah. Saya tahu ekonomi Malaysia dan kerana itu saya akan hadir untuk berdebat.
Saya juga akan beritahu dalam debat itu, hari ini kita perintah negara, esok minyak akan turun.

Beliau dipetik sebagai berkata demikian ketika berucap pada Majlis Siri Jelajah Anwar 'Menuju Harapan Baru' di Dewan Majlis Perbandaran Taiping (MPT), Changkat Jering, di sini malam tadi.

Need more Info?
http://www.utusan.com.my/
http://thestar.com.my/

Untuk rekod, Sidang Kemuncak D8 berakhir semalam dengan hasrat menurunkan harga minyak. Jadi, pendapat peribadi saya, perdebatan ini amat2 dinantikan. Harap2 tidak ada orang yang akan menarik diri saat akhir.

No comments:

Sayang Ahlik

Sayang Ahlik

Cuti2 Malaysia. Anda pelancong dari negara mana?